torsdag den 15. november 2012

En god sang-ide

Hjemme hos os kan vi godt lide at synge for og med de små. Det er ikke altid kønt, men som oftest hyggeligt. Desværre er kreativiteten ikke så stor, og det kniber ofte med at finde på sange.
 
Da ældsten var lille printede jeg en række børnesange ud og hængte op ved puslebordet. Så fik vi sunget sangene, og i dag kan jeg alle de tekster i hovedet. Jeg tænkte, at nogen burde producere en mere fiks udgave af mine hjemmeprintede sange - og nu har jeg opdaget, at det er sket.


Foto: SHUFFLEbook.dk
Forleden fik vi nemlig en SHUFFLEbook i barselsgave. En æske med 29 sange trykt på kraftige kort. På bagsiden er en fin illustration, der passer til sangen, og derfor lærer børnene hurtigt hvilken sang, der er på kortet. Mellemsten på 21 måneder har i hvert fald fundet sine favoritter, og hun kommer ofte med et sangkort, som hun i de fleste tilfælde har koblet et ord til. Fx kalder hun "Mester Jacob" for "sover".

En del af sangene i SHUFFLEbook er velkendte, som fx. Mester Jacob, og derfor er teksterne overflødige. Men de er alligevel gode at have, fordi børnene med kortet har mulighed for at vælge sange selv.
Andre af sangene kender jeg ikke, men på SHUFFLEbook's hjemmeside kan man høre melodierne, og dét er en smart detalje! På hjemmesiden kan man også finde forslag til hvordan man kan lege de forskellige sanglege.

Så tilføj SHUFFLEbook til ønskelisten - den er god til både store og små!

SHUFFLEbook fås i følgende udgaver:
SHUFFLEbook kan fx købes hos Den Gamle Skole i Faaborg. Se øvrige forhandlere her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar