torsdag den 5. juli 2012

Android apps til de små

Jeg er nu kommet med på smartphone-bølgen og er så småt ved at finde nogle gode apps. Jeg har specielt været på jagt efter nogle lærerige apps til sønnike på 3,5 år (og det halve år ER vigtigt).

Foreløbig har jeg fundet disse:
  • LEGO® App4+: Her skal man samle en bil, køre den gennem en bane, hvor man skal samle klodser for at få flere valgmuligheder når man bygger bil. Hver gang man har gennemført banen (der er desværre kun en) skal man samle en figur.
  • Tælle på dansk: Som navnet antyder, er spillet på dansk, og det går ud på at trykke på tallene fra 1 til 10 i rækkefølge. Når man trykker på et tal siger en stemme tallet og stemmen roser også når man er igennem alle tal. I første bane står tallene i rækkefølge, men derefter blandes de rundt. Ret simpelt, men også fint. Jeg leder stadig efter et dansk bogstavspil.
  • Børn huskespil Lite: Et simpelt og gratis huskespil, hvor der både er bogstaver, tal og billeder i de 4 baner. Køber man Børn huskespil Plus til 6 kr. er der yderligere 4 baner. Samme udvikler har også en version med dyr og alfabet, som jeg endnu ikke har testet.
  • KIDS Match'em: Også et huskespil med bl.a. dyr og dyrelyde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar