torsdag den 19. juli 2012

Must have #2: Ammepude

http://www.nordfjeld.dk/Storage/cache/img/Storage/plugin_files/shop/productimages/7426/49613e92d91d5226aa9741108162f8a2.jpgEn ammepude ER et must. Men efter at have bakset med en arvet model med krøyerkugler, så fik jeg et tip fra en ammende kvinde om at vælge en pude med fast fyld. Det køb har jeg ikke fortrudt. Der er langt mere stabilitet i en pude med fast fyld, så den anbefaling er hermed givet videre.

Jeg har set de relativt dyre modeller fra Doomoo (til hhv. 500,- og 800,-), og de virker enormt gode. Selvom man ikke har tvillinger, kan tvillingemodellen sagtens være det bedste valg, da den større størrelse giver mere støtte. Men prøv den først.
Jeg har ikke prøvet Doomoo-modellerne i praksis. Men en anden god anvendelse er, som man kan se på billedet herunder, at de også kan være gode at bruge under graviditeten:
http://www.nordfjeld.dk/Storage/cache/img/Storage/plugin_files/shop/productimages/7426/fc950fddfd3e67bbcaf03a453082c299.jpg

Ammepuden er sjældent nok alene, og jeg lægger tit en ekstra pude i hoved-siden, så jeg kan have begge arme fri under amningen. Det giver færre spændinger i skuldrene og mere frihed under amningen.
Find en ammepude med et relativt neutralt stof - så slipper du for at skifte det, hvis næste barn er af det modsatte køn.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar