torsdag den 22. november 2012

En ble i nødens stund

Det sker en gang i mellem. At jeg glemmer pusletasken. Og det er sjældent særlig sjovt. Derfor har jeg opfundet en "nød-puslepose". Dem har jeg lavet nogle stykker af og placeret på udvalgte steder som fx. bil(er), barnevogn(e) og klapvogn(e).

Nød-pusleposen består af en pose (naturligvis) med de vigtigste remedier til en hurtig skiftning. Den er lille og kompakt, for meningen er netop, at den kun indeholder det allermest nødvendige. Nogle gange medbringer jeg med vilje kun en nødpusletaske, fordi jeg ikke vil slæbe på for meget.

Vil du selv lave din egen puslepose skal du bruge:





  • Pose: Jeg bruger stofposer eller plasticposer med zip-lukning.
  • Underlag: Et vandtæt pusleunderlag. Man kan købe engangsunderlag i de fleste større supermarkeder. Hold øje med tilbud - så kan man få Liberos med 6 stk. for en tier. Dem klipper jeg over, så der bliver 12.
  • Ble: Flere hvis du har flere børn, der bruger forskellige størrelser.
  • Vådservietter: Man kan få små pakninger med ca. 20 stk. (fx Neutral), men de er oftest lige så dyre som de store pakker (10 kr. på tilbud). Derfor tager jeg ca. 5 vådservietter og lægger i en lille, lufttæt zippose. Alternativt kan man gemme de store pakninger, når der er ca. 10 tilbage.
  • Bleposer: Jeg bruger modellen på billedet herunder. De fås i Kvickly og SuperBrugsen til ca. 30 kr. for 300 stk.

    En anden mulighed er at bruge de poser, man bruger til frugt i supermarkedet. Så husk at gemme dem, når du har tømt dem for frugt.
  • Sprit: Håndsprit til at desinficere fingrene bagefter. De fås i små udgaver (som fx Neutral - se billedet herunder).

Ekstra:
  • Body: Har du ofte brug for en ren body efter skiftninger, kan du lægge en ekstra i posen.
  • Handsker: Du kan lægge et par engangshandsker i posen, så du slipper for at få beskidte fingre.
Husk altid
  • opdater pusleposen efter brug
  • skift bleer (og body), når barnet skifter størrelse

Ingen kommentarer:

Send en kommentar