mandag den 26. november 2012

Vikle

Jeg ved slet ikke, hvordan jeg kunne leve uden en vikle, da de to store børn var små. Jeg har først for en måneds tid siden fået en vikle i huset, men jeg er allerede helt vild med den.

Jeg kan have begge hænder fri til fx madlavning, og det er guld værd, når der også er to andre børn, der skal leges med og mad, der helst skal på bordet senest 17.30 - også selvom faren er kommet sent hjem.
Og yngsten elsker (heldigvis) at ligge der, og hun falder som regel hurtigt i søvn.
Så få straks fingrene i en vikle! De kan købes brugt eller nye på nettet eller i udvalgte fysiske butikker. Jeg har lånt en vikle fra Mamas LIFE, men ville selv købe Koala-viklen fra slynger.dk.

Mave mod mave
På slynger.dk eller youtube findes gode instruktionsvideoer, så man kan få bundet viklen korrekt og placeret barnet på en behagelig måde.
Jeg binder min vikle sådan med det såkaldte basis bindeteknik.
Herefter lægger jeg barnet enten mave mod mave eller i vuggestilling.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar